Vejledningen på Mølholm Skole

Uddannelsesvejledning på Mølholm Skole
Ungdommens Uddannelsesvejledning, UU Vejle

Kollektiv vejledning for alle elever i hovedskolen

UU Vejle tilbyder kollektiv vejledning om uddannelse og job til alle elever i hovedskolens 7.- 9. klasse.
Den kollektive vejledning omfatter:

Introduktion til ungdomsuddannelser

Orientering om uddannelsessystemet

Orientering om sammenhæng mellem uddannelse og job

Introduktionskurser i 8. klasse

Vejledning om udfyldelse af uddannelsesplan

Vejledning om tilmelding til ungdomsuddannelse via www.optagelse.dk

Informationsmøder for elever og forældre

Introduktion til at arbejde med UddannelsesGuiden og til eVejledning

UddannelsesGuiden: www.ug.dk
eVejledning: www.evejledning.dk

På 7. 8. og 9. årgang er det UU Vejles team ”Uddannelse og Job”, der står for den kollektive vejledning.

Vejledning for ikke-uddannelsesparate elever i hovedskolen

Ud over den kollektive vejledning tilbydes elever i 8. og 9. klasse, der er erklæret ikke-uddannelsesparate, gruppe- eller individuelle samtaler samt særligt tilrettelagte vejledningsforløb. Vejledningsforløbene tilrettelægges i samarbejde med den unge, forældre, skolen og uu-vejleder. Samtalerne og forløbene skal støtte eleverne i at blive uddannelsesparate samt afklaret i deres valg af ungdomsuddannelse.

Det er UU vejleder Mette Birkkjær Hoeg, der er ansvarlig for vejledningen af de ikke-uddannelsesparate elever i 8. klasse.
Det er UU vejleder Sefka Avdic, der er ansvarlig for vejledningen af de ikke-uddannelsesparate elever i 9. klasse.

Få flere informationer på UU Vejles hjemmeside: www.uuv.vejle.dk

Vejledning for eleverne i centerafdelingens udskolingsgrupper

Det er UU vejleder Mette Birkkjær Hoeg, der er ansvarlig for både den kollektive og den individuelle vejledning af eleverne i udskolingsgrupperne i centerafdelingen.

sefka

Kontaktvejleder for eleverne i hovedskolens 9. klasser
Sefka Avdic
Mail: sefav@vejle.dk