Mølholm Skole - et godt skoleliv
Vores børn – vores skole |
Et godt samarbejde om børnene mellem skole og hjem er en forudsætning for den gode skole. Engagerede forældre, der tager ejerskab i barnets skoleliv, er vigtige for barnets trivsel. |
Forskel giver styrke
Forskel giver styrke, fordi vi anerkender hinandens forskelligheder med respekt for demokratiet og fællesskabet. Fællesskabet opstår, når ”jeg” bliver til ”os”, og vi lærer af hinandens egenskaber og forskelligheder. Måske undres vi, stiller spørgsmål til de andres bevæggrunde, og på den måde lærer vi hele tiden noget nyt. Og ikke mindst lærer vi respekt over for andre og ordentlighed i vores adfærd over for andre.
Når alle er forskellige er der ingen, der er anderledes!
Vi anerkender og giver plads til at være den, man er. Vi har en bred farvepalette, og jo flere nuancer vi får med, jo smukkere bliver maleriet.
Traditioner og fremtid |
Traditioner styrker trygheden og fællesskabet blandt vores børn, forældre og medarbejdere. Blandt vores traditioner er morgensang, kulturmesse, skolefester og ikke mindst forårskoncerter. Med et godt fundament i traditioner og en genkendelig hverdag, skaber vi afsæt til at være fremtidsorienterede. |
Forundringsdrevet læring
Forundringsdrevet læring fordrer en undersøgende og udforskende tilgang til undervisningen. Mølholm Skole skaber trygge rammer, hvor der er mulighed for, at børnene kan være nysgerrige og forundres. Det sker både på og uden for skolen. Trygge rammer giver plads til at lave fejl.
Mølholm skoles børnesyn er :”Alle børn gør det bedste de kan.”
Mølholm skole – en skole i lokalsamfundet |
Mølholm Skole er et samlingssted for lokalsamfundet. Vi samarbejder med lokale klubber, virksomheder, kirke og andre uddannelsesinstitutioner. Skolen er også åben for aktiviteter om aftenen. Her benyttes skolens faciliteter af lokalsamfundet, som mødes for at lære, undersøge og være nysgerrige på verden omkring os. |