Biblioteket

Biblioteket er en del af Pædagogisk LæringsCentret (PLC) og forsyner hele skolen med alle materialer til under­visning og udlån. Ud over bøger og andre undervisningsmaterialer er der i centret pc’ere med internetadgang til udprint, videoudstyr, kopimaskine m.v.

Åbningstider:

Mandag - torsdag:                8.45 – 15.00

Fredag:                                8.45 – 12.45

Der er lukket i spisepausen (11.30 - 12.00)

Der er tilknyttet flere medarbejdere til centret:

• 4 resursepersoner med ansvar for udlån, IT og AV.

• 1 resurseperson med ansvar for naturfag

• 1 biblioteksassistent i 22 timer pr. uge

Sammen sikrer de at

• eleverne gøres til aktive biblioteksbrugere

• eleverne lærer at benytte PLC´s søgeprogram

• elevernes læselyst støttes og udvikles

• eleverne får vejledning i brugen af AV-udstyr og IT-programmer

Udlån:

Der er fastlagt udlån for 0.-3. klasse i ulige uger kombineret med oplæsning og eventuelt anmeldelse af bøger.

4. – 9. klasse kan vælge fast udlånstidspunkt, eller komme efter behov.

På skolens hjemmeside kan børn og forældre søge i vores søgeprogram, reservere bøger og se lånestatus. Dette kræver et elevlånenummer, som kan fås hos klasselæreren eller på PLC.

Nye bøger indkøbt af PLC kan også ses på skolens hjemmeside under PLC.

Læringscentret har åbent dagligt. Kig forbi! Der vil ofte være udstillinger lavet af børn i forbindelse med tema/projektarbejder.