Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Lokale udlån

 

logo

 

                      UDLÅN / LEJE AF LOKALER PÅ MØLHOLM SKOLE 

 

 

                                                                            HVEM KAN LÅNE / LEJE OG PÅ HVILKE BETINGELSER? 

 

Skolens lokaler udlånes/lejes til foreninger. Foreningerne skal være lokalt forankret. Under hensyntagen til lokalernes primære anvendelse – kan udlån af egentlige undervisnings- 
lokaler finde sted på samme vilkår til interesseorganisationer, personaleorganisationer, politiske foreninger, grupper af borgere i Vejle Kommune. Skolens elever og forældre kan også i en vis udstrækning låne eller leje lokaler. 

 

 

                                                                                            HVORDAN LÅNER / LEJER MAN? 

 

Henvendelse om benyttelse af skolens lokaler skal aftales i god tid med skolens kontor. Skolens kontor kan kontaktes på tlf. 76 81 44 42 eller til Tove Birkebæk e-mail tovpo@vejle.dk 

Der skal oplyses om følgende: 

• foreningens eller organisationens navn 

• den ansvarlige leders navn, adresse og telefonnummer 

• arrangementets emne, dato samt tidspunkt og varighed 

 

Gennemføres arrangementet ikke, skal dette meddeles til skolens kontor snarest muligt. Udlevering og aflevering af nøgler skal aftales med teknisk serviceleder Tonni Rosenberg mobil 29 25 67 48 eller e-mail tonro@vejle.dk Tonni træffes mandag-torsdag kl. 7.00-14.30. 

Ved enkeltarrangementer afleveres nøgler den følgende dag. Ved sæsonarrangementer afleveres nøgler ved sæsonens afslutning. 

 

 

                                                                    ALMINDELIGE REGLER FOR BENYTTELSE AF LOKALERNE 

 

 

 

1. Den ansvarlige for arrangementet har ansvaret for ro og orden i lokalet, for hensynsfuld behandling af lokale og inventar samt for at nærværende regelsæt overholdes. 

Når lokalerne forlades skal vinduer og døre være lukket og låst og lokalet skal efterlades med grundopstillingen af borde – se foto i festsal. Ved leje af gymnastiksal stilles redskaberne som anvist. Brandudgange må ikke spærres! 

 

2. Den ansvarlige for arrangementet hæfter for erstatning af eventuelle skader. 

 

3. Ved aftenarrangementer skal udlånte lokaler normalt være forladt kl. 22.00. Kl. 22.15 tilsluttes skolens alarmsystem automatisk. Om arrangementer ud over dette tidspunkt må der forud træffes særlig aftale. 

 

4. Rygning er ikke tilladt på skolens område. 

 

5. Skolen påtager sig intet ansvar for medbragte ting, ligesom benyttelse af garderobe sker på eget ansvar. 

 

6. Eventuelle henstillinger fra skolens ledelse eller teknisk serviceleder skal omgående efterkommes. 

 

7. Arrangementer, hvortil der er offentlig adgang, som afholdelse i lokaler, der er indrettet til mere end 150 personer, kræver godkendelse af de kommunale brandmyndigheder. 

Det påhviler arrangøren at indhente fornøden tilladelse. 

 

8. Ansvaret for benyttelse af lokaler, herunder inventar og undervisningsmateriel, påhviler den/de, for hvem de er stillet til rådighed, og ved særligt apparatur skal brugeren have den fornødne fagkundskab til betjening heraf. Der må ikke bindes knuder på tovene i gymnastiksalen. 

 

9. Såfremt der måtte være mangler eller beskadigelser ved lokaler, inventar eller undervisningsmateriel, skal der straks gives meddelelse til teknisk serviceleder. 

 

10. Lokalerne kan normalt ikke benyttes i skolernes sommer-, efterårs-, jule-, vinter- samt påskeferie. 

 

11. Hvis et lokale undtagelsesvis skal benyttes til særlige arrangementer (skolefest, valghandling, udstilling og lignende) vil der blive givet meddelelse herom så snart som muligt, og normalt senest 14 dage før aflysningen, således at vedkommende foreninger kan drage omsorg for at aflyse i fornødent omfang. 

 

12. Baderum må ikke betrædes med udendørs fodtøj. 

 

13. Hvis den udlånte nøgle bortkommer, skal skolen underrettes så hurtigt som muligt. Ved bortkomne nøgler er prisen 600 kr. 

 

14. Affald skal lægges i containeren i containergården mellem hallen og skolen. Øldåser, vin og emballage medbringes. 

 

15. I tilfælde af manglende oprydning/rengøring vil skolen opkræve et beløb svarende til den udgift skolen har til rengøring – mindst 500 kr. 

 

16. Hvis alarmen aktiveres vil skolen opkræve det beløb, som skolen får en regning på fra vagtcentralen. 

 

17. Køkkenet ved skoleboden ”Madkassen” må ikke benyttes af hensyn til fødevarestyrelsens regelsæt. 

 

18. Service, glas, bestik mm. kan benyttes fra anrettekøkkenet ved ”Madkassen”, men tjek om der evt. skal medbringes yderligere. 

 

19. Overnatning: 

Idrætsanlæg og skoler pr. nat ekskl. rengøring – for Vejle kommune foreninger og arrangementer. 

25 kr. 

Idrætsanlæg og skoler pr. nat ekskl. rengøring – ej Vejle kommune foreninger og arrangementer. 

50 kr. 

101-250 personer - 20% rabat 

 

251 personer og op - 50% rabat 

 

Rengøring pr. time 

370 kr. 

Der er kun tradition for at opkræve rengøringstaksten, såfremt foreningerne ikke selv har ryddet ordentlig op og overholdt aftalerne. De 370 kr. opkræves således ikke som standard, kun hvis der er behov for ekstra rengøring. 

Den ansvarlige for arrangementet (låner/lejer) skal senest 14 dage før arrangementet underrette Vejle Brandvæsen om midlertidig overnatning ved overnatning under 50 personer. 

Senest 4 uger før arrangementet underrette Vejle Brandvæsen om midlertidig overnatning ved mere end 50 personer. 

Skemaet udfyldes online her: https://www.vejlebrandvaesen.dk/virksomheder-og-institutioner/midlertid… Scroll ned på siden og find denne knap, her er skemaet der skal udfyldes:

 knap

Overnatningssteder sker efter nærmere anvisning fra skolen. OBS der SKAL medbringes og opsættes en røgalarm i hvert soverum jævnfør Brandvæsenets bestemmelser. 

 

                                                                  TAKSTER FOR UDLEJNING AF SKOLELOKALER 

 

Jf. Folkeoplysningsloven: 

”Alle ledige og egnede kommunale lokaler skal stilles gratis til rådighed til godkendte foreninger. Udlån er inkl. vand, varme, lys, rengøring og fornødent udstyr herunder gymnastikudstyr.” 

 

Leje af festsal: 

Foreninger, ikke politiske*                                   gratis 

Klasserådsfest                                                       gratis 

Klassefest/fødselsdagsfest 0. årgang – 9. årgang gratis 

Skolejubilæum, tidligere elever (over 25 år)        800 kr.

 

Leje af gymnastiksal:                                         400 kr. 

 

Overnatning på skolen: 

Foreninger (omfattet af folkeoplysningsloven) se punkt 19 

Større stævner se punkt 19 

Klassearrangementer                                            Gratis 

 

*Politiske ungdomsorganisationer hører under Folkeoplysningsloven 

 

 

MØLHOLM SKOLE 

Tankegangen 5 

7100 Vejle 

Tlf. 76 81 44 40 

 

Dokumenter

Driftjournal Mølholm Skole

Shape Created with Sketch.